donderdag 17 januari 2013

Als ik om mij heen kijk in ons huis, schieten er meteen tientallen ideeën door mijn hoofd, over wat ik nog anders wil of wil kopen om ons huis nog leuker en mooier te maken..
Nu ik naar mezelf maar ook naar mijn vriendinnen heb uitgesproken dat ik meer met styling en stylingadvies wil gaan doen, beperkt zich dit niet alleen tot mijn huis maar begint het een olievlek te worden om mij heen. De inspiratie die ik krijg door slechts de simpele vraag, " hoe zou jij dit doen?", roept een creatieve invasie op van allerlei beelden uit tijdschriften, televisieprogramma's of internet waardoor ik vaak direct een idee heb over hoe ik het zou doen. Door deze beelden te delen met mijn vriendinnen, merk ik ineens dat mijn vriendinnen er ook 24/7 mee bezig gaan, en ben ik vol enthousiast aan het reageren op alle mails die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat binnen komen of deze kruk leuk zou staan, of dat dat kastje leuk zou zijn voor naast het bed of welke accessoires leuk zouden staan op dat leuke dressoir... Er gaat inmiddels geen dag voorbij dat ik er niet mee bezig ben of over praat.
Mijn droom begint zich langzaamaan vorm te geven en het grappige is dat een ieder die ik het vertel, er eigenlijk al vanuit ging dat ik hierin iets zou gaan doen.
Als ik dan zelf terugkijk naar hoe ik als klein meisje al bezig was met het continu anders inrichten en ordenen van mijn slaapkamer, en dat toen ik 16 jaar werd ik geen brommer of scooter wilde, maar een mooie hoekkast (!), begin ik te geloven dat dit mijn talent dan wel zal zijn.
Af en toe komt alleen een onzeker gevoel binnen, en denk ik dat er honderden zijn zoals ik, en dat ik allerlei ingewikkelde dingen moet regelen als een ondernemingsplan schrijven, inschrijven bij KvK, dat ik voldoende zou moeten verdienen om de hypotheek te gaan betalen, dat ik überhaupt geld moet gaan vragen voor mijn advies...
Al snel bedenk ik mij dan dat ik dat zeker op een dag allemaal ga regelen, maar nu eerst even een mooie verzameling van beelden maken voor de gezellige babykamer van een vriendin... :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten